Målgruppe: Kurset retter sig mod ufaglærte medarbejdere, der arbejder med detailhandel.
Beskrivelse:
Deltageren kan, på grundlæggende niveau anvende viden om de daglige arbejdsopgaver i klargøringen af butikken vedrørende salg og om butikkens placering og udtryk i forhold til markedet samt indretning af butikkens salgsareal.
Deltageren kan, på grundlæggende niveau anvende principper om godt købmandskab og anvende viden om den økonomiske sammenhæng i butikken i arbejdet med avance, omsætning, svind, omkostninger, kalkulation og prisfastsættelse.
Deltageren kan på grundlæggende niveau præsentere et produkt, et koncept eller lignende over for en forsamling.
Deltageren kan på grundlæggende niveau anvende viden om salgsprocessen og egen medvirken heri samt om betydningen af kundeservice som en central del af det daglige arbejde i detailhandelen.
Deltageren kan på grundlæggende niveau arbejde med innovative processer og kende til de forudsætninger der kræves for udvikling og etablering af en ny idé eller virksomhed.
Deltageren kan på grundlæggende niveau, afgøre valg af afsætningskanal ud fra givne produkter og en given målgruppe og være bevidst om sammenhængen imellem den fysiske butik og digitale svindkanaler.
Deltageren kan på grundlæggende niveau være bevidst om metoder til varepræsentation og salgslokalets indretning.