Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere samt etatsuddannede på faglært niveau, der arbejder med myndighedsudøvelse, herunder service, forebyggelse, kontrol og dokumentation.
Beskrivelse:
Deltageren kan selvstændigt i forbindelse med myndighedsudøvelse forberede og gennemføre et interview i forbindelse med afdækning af et hændelsesforløb. Deltageren kan anvende kronologisk, tematiseret eller anden velegnet metode, der tager hensyn til den aktuelle situation, herunder vurdering af taktik, location, tidspunkt, egen sikkerhed mv.
Deltageren kan gennemføre en faglig og juridisk korrekt afdækning ud fra en viden om vigtigheden af objektivitet samt i forhold til situationen anvende en hensigtsmæssig kommunikationsform.
Deltageren er i stand til at tilrettelægge og gennemføre en afdækning på en etisk korrekt måde.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder med eller ønsker at arbejde med borger- og kundekontakt knyttet til det administrative arbejde.
Beskrivelse: Deltageren kan sætte rammer og lægge en strategi for forskellige typer samtaler med kunder, borgere og kolleger, fx vejlednings- og rådgivningssamtaler. Deltageren kan anvende et sprogbrug tilpasset samtalens formål og hermed bidrage til en effektiv opgave- og problemløsning. Herunder kan deltageren aflæse kropssprog, anvende aktiv lytning og relevante spørgeteknikker samt give konstruktiv feedback, sådan at de administrative kommunikative opgaver løses bedst muligt.